Thursday, August 14, 2014

Red bridge

Finally, I am finished with painting the bridge. Much better now, I would reckon.
Furthermore, I am learning myself to make 0-scale trees from metal wire, clay, brown paint, wood glue and green fluffy pieces of foam. A hobby on itself, and so time consuming!
The ETS engine runs fine in curves but not on straights. The reason is that the springs in the third rail pick-up push the wheels slightly up from the tracks , which causes loss of traction. So, I need to improve on that.
Anyway, here are two pictures of the bridge.


2 comments:

FRANK103 said...

Hoi Eggo, het is wel een aparte kleur die je deze brug geschilderd hebt, ik weet niet of die ruimdenkende lieden die in de de binnenlanden van de USA leven dat ook zouden doen. Tijdens mijn vakantie aan de VS (route 66) ben ik deze kleur niet tegen gekomen!

lionel lines fan said...

Klopt Frank, mijn vrijzinnige geest heeft dit bedacht. Ook ik betwijfel of dit door Amerikanen als realistisch zou kunnen worden gezien. Dat zou wel heel ruimdenkend zijn. De camp-achtige Lionel treinen en toebehoren hebben echter wel meer onverwacht vrolijke kleurtjes en daar houd ik me dan maar aan vast.
Overigens was dat verven een redelijke xxx-klus, dus ik zit echt niet op een nieuwe verfbeurt voor die brug te wachten. Maar dat terzijde.
Groet
Eggo