Sunday, August 30, 2015

Some new sheds

Yesterday, I had a couple of hours of spare time in Amsterdam, so I drove to Harlaar. It is the LHS of our capital and it is tucked away in a neighbouring village that is pretty much enclosed by the metropolitan ambitions of its neighbour. Since I dislike traffic jams under an unforgiving sun, it was quiet a challenge to get there. The whole village appears to be connected to one bridge over a canal, and obviously this bridge was open both times I had to cross it. The shop is hidden in a residential area, they had quiet a lot of Märklin, Fleischmann, Roco in half zero and N on display, so I enjoyed myself. The old man explained me how to wire my semaphores with Reed switches and relays, I found a few old Dutch decals for signs and ads, so i was happy.
Today, it was too hot and humid to do any normal work. So, I decided to play with my layout and gave the new Merkur 9967 goods shed a decent place along the tracks.Again this Merkur structure is constructed with many screws and nuts. The window bars are fitted with slots and tabs. The sliding door can open and close. I like the colour, as it fits in great with pre-war trains.


Additionally I glued a Moba-Art 120100-I laser-cut small shed together and I must admit that it was nice and easy to build.

In the end, I soldered the internal lightening system from Conrad 240863-89 together LED strips 219707-89 and fitted it in my Merkur passenger coach. It indeed produces a constant light emission at variable potentials given to the tracks, but the light strength is a bit disappointing in scale zero, so I probably have to go find some better LED's to do the job.


2 comments:

FRANK103 said...

Meneer Harlaar bezoek ik met enige regelmaat, ik kan er zonder al te veel problemen zelfs op de fiets komen. Hij heeft iets vriendelijker prijzen dan Huider in Heerhugowaard, maar Huider heeft weer een iets uitgebreider assortiment. Bij Huider kom ik dus niet zo regelmatig. De winkel van Harlaar, in een verbouwde garage, heeft inderdaad niet zo'n geweldige uitstraling. Binnenkort ga ik er weer naar toe, zodra mijn Marklin 186 binnen is. Lionel of grote schalen hebben ze volgens mij niet zoveel van, maar eerlijk gezegd heb ik daar nooit zo op gelet. Daar weet jij vast wel adresjes voor!

lionel lines fan said...

Hoi Frank,
Voor mij was Harlaar echt een uitje. Ik moest de tijd doden in Mokum waar mijn dochter wilde wezen, het is bloedheet, de parkeergarage is duur, overal mensen naar de uitmarkt en ik denk; snel naar iets waar ik me prettig bij voel! Het uitgespaarde parkeergeld kon ik mooi aan bomen, struiken, nieuwe lijm en decals spenderen. Toen ik mijn vraag stelde over analoge regeltechniek, werd de oude heer er bij geroepen. Hij gaf mij een tip dat ik beter elders Reed-schakelaars en vertragers kon kopen. Ik waardeer die eerlijkheid. Aardige mensen. Hier in de Achterhoek zijn geen goede treinenzaken. Wentink in Arnhem ligt echt in de binnenstad met parkeergedoe, Peperkamp in Ede vind ik prettiger, maar Hünerbein is het beste en ja, als je regelmatig voor je werk naar Aken moet...
Groet
Eggo