Monday, February 10, 2014

Building a bridge to ...

This weekend, I discovered that the Lionel 289E engine is a great engine to pull the Merkur coaches over the new track.



The video shows how smooth the Lionel 289E engine pulls the Merkur coaches 9751, 9330 and 9331.

Additionally I started with building the bridge to the other side (what else) and used the Lionel 817 caboose as the highest car in the rooster to measure the clearance.The bridge is still a bit rough, but it is a start.

2 comments:

FRANK103 said...

Hoi Eggo,

dat is een briljant filmpje, niks meer aan doen! De Lionel treinen maken hetzelfde geluid van metaal op metaal wat mijn oude Marklin locomotieven ook zo kenmerkt, geweldig dus!

Alleen die poster die op de achtergrond te zien is, die kan niet! Daar hoort toch echt een poster van de briljante fotograaf O. Winston Link, zie https://www.google.nl/search?q=o.+winston+link&rlz=1C1MDNB_nlNL423NL451&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=e6L6UursKfGz0QXM7oCADQ&ved=0CC8QsAQ&biw=1920&bih=965
Een poster van O. Winston Link is misschien wel moeilijk te koop in Nederland, maar zeker de moeite waard!

Met vriendelijke groet

Frank

lionel lines fan said...

Dank je Frank,
Ja die nieuwe moviemaker is inderdaad een stuk beter. Helaas heb je wel gelijk over de achtergrond; stofzuigerzakken en kalender, dat kan beter. Ik zal eens kijken wie die Winston is, want daar moet ik bijleren.
Groet
Eggo